”På Hudikskolan var det nästan 100 procent som var behöriga till ett gymnasieprogram”.

Så skriver Hudiksvalls Tidning (den 2:a oktober) i artikeln: ”Färre klarar betygen” de skriver också att Hudikskolan är den skola vars meritvärde ökat mest.
Läs hela artikeln här: http://helahalsingland.se/nordanstig/1.6334216-farre-klarar-betygen

”Vår vision är att bli Världens bästa skola och med det menar vi en skola där eleverna trivs och känner sig trygga samtidigt som de lär sig allt de har rätt till att lära sig, för det ska vara kul att gå i skolan, ” säger Anita Westerberg VD.

”Att vi är på rätt väg visar våra elevers resultat. I år 6 har 97% av alla betyget E eller högre.
Av våra nionde klassare är 95,4% behöriga att söka till studieförberedande program på gymnasiet.
Av våra studenter som gick ut med slutbetyg är 97% behöriga för att studera vidare på högskola. Vårt mål är och kommer alltid vara, att alla elever ska ha minst betyget E i samtliga ämnen,” säger Lena Lingman Rektor.