Upplev Hudikgymnasiet LIVE

Onsdag 4 april 2012 på Café August, Kulturhuset Hudik i Hudiksvall. Vernissage start – 16.00, Livemusik från klockan 18-20. Fri entré, alla är välkomna!

Punk, rock, grunge, mainstream, singer/songwriter, bikers, hiphopare, ungdomsgårdar…

Vilken stil är du?

Vilka uttryck och trender har olika ungdomskulturer? Vad styr färger, kläder, musikstilar, platser och vilka idéer speglar dom? Vi har producerat konst, musik, reportage, multimedia presentationer och ett helt arrangemang byggt på olika stilar.

På Hudikgymnasiet har vi arbetat med olika ungdomskulturer/subkulturer under 5 veckor. Vi har kombinerat de olika inriktningarna för årskurs 1 på gymnasiet i ett gemensamt event. Att identifiera och skapa/presentera sin kultur genom olika uttryck såsom tavlor, artiklar, reportage, foto, film, musik och intervjuer kommer vi att belysa ett antal genres i detta samlade arrangemang.

Klockan 16.00 kan du besöka utställningsdelen och från klockan 18.00 kommer du även kunna lyssna på livemusik från olika genres. Hela eventet ska dokumenteras och sändas live via olika medier där Hudikgymnasiets facebooksida är samlingsplatsen. För de som söker gymnasium till hösten är detta ett tillfälle att se hur det är att vara elev hos oss.

Det typiska med Hudikgymnasiet är att elever och lärare jobbar sida vid sida i dessa arrangemang. Vårt mål är att få skola, arbetsliv och skarpa lägen att sammanfalla då vi vet att vi lär oss mer och skapar erfarenheter som är guld värda för det kommande arbetslivet.

Kom och lyssna, se och upplev!