Åk 3 besökte Mittuniversitetet 12 februari

Alla elever i åk 3 åkte på Öppet hus på Mittuniversitetet i Sundsvall den 12 februari. En lyckad dag som fick mycket beröm av våra elever. Det finns många val att göra efter studenten i vår och vi vill förbereda och motivera våra elever genom olika aktiviteter såsom öppna hus på någon högskola/universitet och i år åkte vi till Sundsvall. Senare i vår åker vi till mässan ”Nolia Utbildning & Rekrytering” då även eleverna i åk 2 får följa med.

Information från Mittuniversitetets hemsida: Under öppet hus kommer du som besökare kunna ta del ut av informationspass om vårt utbildningsutbud och vad ”man blir” efter examen. Du kan även delta i aktiviteter som ger inblick i hur det är att studera vid universitetet och hur det fungerar med studiemedel och studentboende. Vi kommer även att visa upp vår campusmiljö och ge smakbitar av den spännande forskning som bedrivs hos oss.